Mistä moinen kysymys herää? Olen käyttänyt syksystä lähtien 3G puhelinta Elisan liittymällä, ja se on toiminut lähes ongelmitta. Tarkoitan tässä nyt siis normaalina puhelimena toimimista. Eli olen voinut soittaa ja vastata puheluihin. Tekstiviestit ovat myös saapuneet puhelimeeni ja myös olen niihin voinut vastata. Ainoa missä vian olen huomannut, niin tavallisen verkon ja 3G verkon rajalla puhuttaessa puhelu katkesi lähes poikkeuksetta.
Nyt kuitenkin pääsiäisen tienoilla minulle kävi ensimmäisen kerran sellainen tilanne, että olin ihmeissäni. Puhelimellani ei yhtäkkiä voinut soittaa, eikä lähettää tekstiviestejä. Puhelut eivät myöskään tulleet läpi. Signaalitolpat olivat täysillä, eikä puhelimessa näkynyt mitään virheilmoitusta. Huomasin tilanteen vasta kun yritin soittaa, jolloin tuli ilmoitus yhteysvirhe. Huomasin, että jos käynnistin puhelimen uudestaan ja soitin sillä tavalla, että puhelin ei ollut ehtinyt 3g verkkoon, niin saatoin soittaa puheluita.
Soitin tilanteen johdosta asiakaspalveluun ja kuuntelin pakolliset huonot kolme biisiä, nimittäin puheluun vastattiin noin parissakymmenessä minuutissa. Kun viimein pääsin teknisen henkilön kanssa juttusille. kerroin ongelmasta ja se kirjattiin ylös. Minua kehotettiin vaihtamaan puhelin toimimaan GSM tilassa. Se niistä 3G palveluista sitten. En kuitenkaan uskonut kehotusta, koska puhelin toimi toisella laidalla kaupunkia mainiosti.
No viime perjantaina se taas iski. Huomasin vasta töistä lähtöä tehdessäni, että en voi soittaa puhelimella. Jos minulle olisi joku avainasiakas soittanut, en olisi saanut puhelua ollenkaan. Kun sitten säädin puhelimeni toimimaan GSM tilassa, minulle tuli ironisesti ilmoitus, että ilmoittamanne vika on korjattu. Soitin taas asiakaspalveluun ja kuuntelin viisitoistaminuuttia älytöntä taukomusiikkia ja tein taas vikailmoituksen. Eilen minulle tuli viesti, että vika on korjattu. Uskaltaisinkohan säätää puhelimen toimimaan 3G tilassa?
Nyt kuitenkin pääsiäisen tienoilla minulle kävi ensimmäisen kerran sellainen tilanne, että olin ihmeissäni. Puhelimellani ei yhtäkkiä voinut soittaa, eikä lähettää tekstiviestejä. Puhelut eivät myöskään tulleet läpi. Signaalitolpat olivat täysillä, eikä puhelimessa näkynyt mitään virheilmoitusta. Huomasin tilanteen vasta kun yritin soittaa, jolloin tuli ilmoitus yhteysvirhe. Huomasin, että jos käynnistin puhelimen uudestaan ja soitin sillä tavalla, että puhelin ei ollut ehtinyt 3g verkkoon, niin saatoin soittaa puheluita.
Soitin tilanteen johdosta asiakaspalveluun ja kuuntelin pakolliset huonot kolme biisiä, nimittäin puheluun vastattiin noin parissakymmenessä minuutissa. Kun viimein pääsin teknisen henkilön kanssa juttusille. kerroin ongelmasta ja se kirjattiin ylös. Minua kehotettiin vaihtamaan puhelin toimimaan GSM tilassa. Se niistä 3G palveluista sitten. En kuitenkaan uskonut kehotusta, koska puhelin toimi toisella laidalla kaupunkia mainiosti.
No viime perjantaina se taas iski. Huomasin vasta töistä lähtöä tehdessäni, että en voi soittaa puhelimella. Jos minulle olisi joku avainasiakas soittanut, en olisi saanut puhelua ollenkaan. Kun sitten säädin puhelimeni toimimaan GSM tilassa, minulle tuli ironisesti ilmoitus, että ilmoittamanne vika on korjattu. Soitin taas asiakaspalveluun ja kuuntelin viisitoistaminuuttia älytöntä taukomusiikkia ja tein taas vikailmoituksen. Eilen minulle tuli viesti, että vika on korjattu. Uskaltaisinkohan säätää puhelimen toimimaan 3G tilassa?
Kommentit